Klantenservice
1 Algemene vragen
1.1 Wat te doen bij een klacht?
Wij doen er alles aan om een perfect product te leveren. Mocht een artikel desondanks niet aan je verwachtingen voldoen, dan kun je dit binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling aan ons melden.

Dit kan bij voorkeur middels het aanmaken van een ticket in je account. Wij nemen dan indien mogelijk binnen 24 uur contact met je op.

Wij zullen het probleem zo spoedig mogelijk in overleg met je oplossen. Teneinde de afhandeling van je klacht soepel te laten verlopen, verzoeken wij je onze aanwijzingen strikt op te volgen. De portokosten voor het retourneren van een artikel met een klacht komen in eerste instantie voor rekening van de klant. Deze kosten zullen gecrediteerd worden indien de klacht gegrond verklaard wordt.
1.2 Waarom moet ik bij de bestelling mijn telefoonnummer opgeven?
Het kan gebeuren dat wij je bestelling niet via e-mail kunnen bevestigen (als het door jou ingevulde e-mailadres door een typfoutje bijvoorbeeld niet klopt). Wij nemen dan telefonisch contact met je op om je de juiste gegevens te vragen.
2 Bestellen & bezorgen
2.1 Ik kan mijn cartridge(s) niet vinden
Indien u uw type cartridge niet kunt vinden, neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De kans is groot dat wij u het artikel kunnen leveren.
Maandelijks breiden wij ons aanbod 'remanufactured' en 'compatible' uit. Schrijf U zeker in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwigheden en promo's.
2.2 Kan ik een artikel retour zenden?

ANNULEREN

Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kostenloos.
Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien office-shop.be reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten. 


RETOURNEREN/AFKOELPERIODE
Herroepingsrecht bij levering van producten
1.Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Kosten  in geval van herroeping
1.Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2.Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen
.

Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan  Office-shop.be kenbaar te worden gemaakt. Dit kan via e-mail, fax of post. U dient hierbij in ieder geval uw volledige naam en factuurnummer te vermelden.

Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit Nederland/Luxemburg dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden.
Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan Office-shop.be heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.
Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 30 dagen aan u terugbetaald.

Samengevat :

Er moet bij retourzendingen worden voldaan aan de volgende eisen:
  • Er moet binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling een retournummer aangevraagd worden per email/fax/post.
  • De bestelling dient binnen 5 werkdagen na het toekennen van het retournummer retour gestuurd te worden.
  • De retourartikelen dienen onaangebroken, in originele verpakking en onbeschadigd te zijn.
  • De retourartikelen dienen goed verpakt retour gestuurd te worden.
  • De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons worden toegestuurd.
  • Op de retourzending dient duidelijk het retournummer vermeld te staan.
  • Problemen met de verzending bij of door het bedrijf dat zorg draagt voor de verzending naar ons, zijn voor risico van de klant.

Om problemen over o.a. het wel of niet ontvangen van retourzendingen tegen te gaan adviseren wij U de retourzending aangetekend en voldoende verzekerd te versturen.

Uitgesloten van retour sturen zijn:
  • Aangebroken of beschadigde artikelen.
  • Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd.
  • Artikelen anders gekocht dan via de postorder.



Retouradres:

Office-Shop.be
P/a Capiau Computer Supplies
Vredestraat 7
9500 Geraardsbergen


Tel: 054-42.34.28
E-mail : [email protected]
2.3 Hoe maak ik een account aan?
Bij het plaatsen van uw eerste bestelling krijgt u van ons automatisch de gegevens van uw nieuwe account toegezonden. In deze e-mail staan uw klantnummer en wachtwoord om in te loggen op onze website. U hoeft zich niet vooraf te registreren op onze website om een bestelling te plaatsen.
2.4 Mijn track & trace code werkt niet
Het kan een werkdag duren voordat de eerste status via het nummer opvraagbaar is. In het weekend wordt de status van track & trace niet aangepast. Is uw pakket dus vrijdag na 17.00 uur verzonden, dan kan het zijn dat u pas maandag in het loop van de middag uw status kunt opvragen.
2.5 Verzenden jullie ook onder rembours?
Door de grote vraag naar ons product is er te weinig tijd over om rembourszendingen te verwerken. Vandaar dat wij deze service niet kunnen bieden. U kunt gewoon op rekening bestellen. Wij verwachten uw betaling binnen de 14 dagen na factuurdatum.
3 Betalen
3.1 Hoe kan ik betalen?
Bij office-shop.be dient U niet vooraf te betalen. U betaald gewoon op rekening en dit binnen de 14 dagen na factuurdatum.
Wij streven naar 100% klantentevredenheid, m.a.w. indien het produkt hetgeen wij U toestuurden niet voldoet  vraagt U gewoon een retour aan binnen de 14 dagen na ontvangst.
3.2 Kan ik de producten ook afhalen?
U kunt uw producten ook afhalen na bevestiging.
Voor 'remanufactured' en 'compatible" inkt en tonercartridges dewelke op voorraad zijn en besteld voor 12u00, kunt U deze dezelfde dag nog afhalen na ontvangst van e-mail.
'Original' inkt en tonercartridges hebben een leveringstermijn van 2à3 dagen aangezien wij deze afkomstig zijn van onze Europese stock.
3.3 Mijn betaalstatus blijft ongewijzigd.
Wanneer u bij ons een bestelling plaatst en deze vervolgens betaalt, kan het enige tijd duren totdat de status van uw bestelling is veranderd in ‘Betaald'. In verband met de veiligheid van ons systeem wordt dit handmatig door onze administratie aangepast.
4 Garantie
4.1 Originele cartridge defect
Indien u originele cartridges heeft aangeschaft bij Office-shop.be, en u ondervindt een storing, kunt u contact opnemen met de printerfabrikanten. De printerfabrikanten handelen zelf de klachten af.
4.2 Office-shop.be cartridge defect
Indien een huismerk cartridge geleverd door Office-shop.be defect is, dient u contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kunt u doen door het formulier aan de rechterkant van deze pagina in te vullen.

Geef uw klant- en factuurnummer en de reden van retourneren aan in uw e-mail. Wacht verdere instructies van onze klantenservice per mail af. Onze klantenservice zal direct contact met u opnemen en ervoor zorgdragen dat de vervangende artikelen zo spoedig mogelijk geleverd worden.
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »